Khamis, 8 November 2012

ICT

10 ulasan:

  1. Saya berpendapat bahawa murid-murid Linus akan tertarik dengan slideshare ini. Proses P&P biasanya akan melibatkan interaksi secara bersemuka di antara guru dan pelajar (Koh Boh Boon 1992). Walau bagaimanapun dengan berlakunya perubahan dalam teknologi maklumat, aspek secara bersemuka tidak lagi relevan sepenuhnya malah P&P boleh berlaku melalui manipulasi Teknologi Maklumat dan Komunikasi (TMK) malah menjadi pemangkin dalam P&P (Ehwan Supangat 2005). Konsep pembelajaran menggunakan internet juga bukanlah sesuatu yang baru, malah kerajaan Malaysia sejak tahun 1997 telah melancarkan Sekolah Bestari (The Malaysian Smart School, 1997) sejajar dengan gagasan Multimedia Super Corridor (MSC).

    BalasPadam
  2. Selamat sejahtera,
    Powerpoint slideshow cikgu amat menarik.Dengan penggunaan ICT,diharap proses P&P yang dikendalikan oleh cikgu menjadi lancar dan seterusnya dapat meningkatkan hasil pembelajaran murid.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya telah mencuba. murid-murid yang terlibat berasa gembira dan tertarik apabila saya menggunakan slideshow utk menjalankan P&P.

      Padam